Mozilla Firefox vine la pachet cu reclame, dar măcar nu vor personalizate

de: Alexandru Puiu
08 05. 2018

În teorie, Mozilla funcționează sub forma unei fundații non-profit, dar, pentru a-și finanța numeroasele proiecte aflate în desfășurare, a decis să includă reclame în îndrăgitul său browser Firefox.

Google își câștigă majoritatea banilor din reclame. Așa a fost dintotdeauna, iar situația nu se va schimba prea curând. Când vine însă vorba de browserul Google Chrome, acela nu-ți afișează implicit o serie de reclame pentru a genera profit. Trebuie întâi să cauți ceva pe Google pentru a adăuga câțiva bănuți în visteria companiei.

Mozilla a optat însă pentru altă rețetă, iar anunțul s-ar putea să îi supere pe amatorii de Firefox. Totul pleacă de la achiziția companiei Pocket de anul trecut. În continuare, motoul Mozilla rămâne ”Internetul pentru oameni, nu pentru profit.” Cu toate acestea, dacă vei deschide un tab nou în browser, te vei confrunta cu conținut sponsorizat.

O serie de articole vor apărea ca sugestii de la Pocket în fiecare tab nou din Firefox. Acelea vor figura ca linkuri obișnuite din fiecare colț al internetului. În practică, vor fi reclame plătite de cineva. În cazul în care ești abonat la versiunile beta sau nightly de Firefox, s-ar putea deja să te confrunți cu sugestiile Pocket în Firefox. În varianta finală a browserului ce este disponibilă pentru toți utilizatorii, noua funcție va fi implementată înainte de finalul acestei luni. Conform celor de la The Register, Firefox 60 va veni la pachet cu reclame.

De frică să nu alieneze utilizatorii de Firefox, fondatorul Pocket a făcut o postare pe blogul companiei prin care explică decizia introducerii de reclame în browser. Acolo se menționează foarte clar că se va încerca promovarea de conținut relevant, ce merită parcurs. În plus, vei avea opțiunea să dezactivezi complet conținutul sponsorizat sau să ascunzi articolele care nu te încântă. Pentru confortul tău psihologic, este foarte important de reținut faptul că reclamele respective nu sunt personalizate în funcție de activitatea ta online, la fel ca pe Facebook sau Google.